lördag 6 april 2013

Vändpunkt

Fick idag ihop 4 timmar nödvändig distans! Har inte kört distans på 3 veckor eftersom jag gick och blev sjuk på slutet av viloperioden, som då gjorde att viloperioden blev väldigt lång. Men idag var det dags att skaka liv i kroppen. Jag körde på crossen, och körde asfaltsvägar upp till Filipstad, passade bra då grusvägarna inte alls är roliga just nu, samt så var detta en ny väg som jag ville testa. Det tråkiga är att det blir samma väg tillbaka, och det är ju aldrig roligt att först nöta en väg upp för att vända och köra samma tillbaka, blir liksom lite tråkigt, speciellt när man har vinden i ryggen på vägen upp och får den mot en tillbaka :). 


Hoppas detta blir en vändpunkt som håller, utan bakslag. För då kan man börja träna mot någon slags form inför säsongen. Vinterträningen är gjord, och den är jag supernöjd med. Så nu ska jag bara komma ifatt med det som sjukdomsuppehållet kan ha ställt till med.

Resten av dagen blir bara lugn och slappande framför Kanal 5 som visar Färjestad - Luleå. Hoppas Luleå kan knyta ihop säcken idag och ta finalplatsen bredvid Skellefteå. 

1 kommentar:

  1. Tjena Jakob.
    Ville bara informera om att jag bytt adress på bloggen till; http://mikaelkippila.blogspot.se/
    Ni kan väl uppdatera länken.
    Ha d gott! / M

    SvaraRadera