onsdag 1 maj 2013

1Maj loppet

Här kommer andra inlägget för dagen, inte illa! Tänk vad man kan hinna med när man är ledig.
For ju som bekant till Kvänum för årets upplaga av 1maj loppet. En bana som är så grymt rolig och flowig, och alltid sol?! Kom dit och det visade sig att det jag behövde till cykeln inte passade, så Jimmy på Evalds var väldigt serviceminded och åkte iväg och skaffade mig rätt grejer, sen fick vi skruva. Jag hann med att testa banan 1,5varv sen var jag tvungen att åka bort och äta något om det skulle bli något innan loppet. Så jag hann inte gå runt och vara social idag, jag har haft att göra ändå. Men jag kom till start och blev trängd under startloopen, antagligen för att jag är väldigt försiktig i starten. Men trädet hade jag ingen lust att krocka med. Det resulterade i att jag kom därifrån, sist av alla vad jag kunde se. Banan är inte direkt omkörningsvänlig, men jag tycker att under varv 1,2 så avancerade jag ganska väl. Men under tredje varvet så fick jag kedjetrassel, kedjan utanför klingorna fram, vika sig dubbelt. Jag fick plocka bort kedjelåset för att få bort och rätt kedjan. Det hade varit pågång flera gånger tidigare, men alltid ordnat upp sig utan att jag fått stanna. Tror inte riktigt framväxeln vart rätt justerad efter vi stressbytt klingorna fram. Tyvärr. Det fungerade under träning, men träning och tävling är två olika saker. Men jag fick ordning på den och kunde köra upp mig lite igen innan målgång. Men inte till den plats jag var på.

En dag där jag tycker kroppen svarade bra, cyklingen fungerade bra. Så där är jag nöjd iaf, resultatmässigt är inget att glädjas åt. Men det kommer fler race!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar