torsdag 9 maj 2013

Backpass

Igår så kompade jag ut en timme tidigare för att få till ett litet längre pass var det tänkt. Men nu blev det istället att jag kompade ut tidigare för att hinna ut innan regnet kom. Jag var ute i kortkort i 45 min, sen började duggregnet övergå till vräkregn. Den sista timmen var jag blöt, eller dränkt. Fick ihop ca 130min iaf, och kände mig nöjd med det. Ett blött pass tar på kraften och jag var trött på kvällen. Hade även en lång dag dagen innan som jag skrivit om. Idag är ju en röd dag, och då är det ledigt från jobbet! Jag körde mitt första backpass för året på kvistmossvägen. Som vanligt fyra stycken vändor upp och ned. Stabila och fina tider, kändes bra! Med det passet satte jag punkt med träningen inför lördagens Långa Billingeracet. Min uppladdning inför tävlingar ser lite olika ut, beroende på om man jobbar dagen innan osv. Tycker jag har två upplägg som fungerar, och har inte dragit någon slutsats om vilken av mina två varianter som fungerar bäst. Skönt att inte vara låst till en.

Marie som anmält sig till 45km cykelvasan, var samtidigt ute med den lokala tjejgruppen här i stan och cyklade lite stig! Tjejcyklingen i Kristinehamn är ganska stor, och de samlar ofta ganska många cyklister, mellan 5-10st vilket är väldigt roligt!

Till lunch gjorde jag en Spaghetti bolognese Jakob speciale. Den bjöd vi på när vi fick besök av Felicia och Bella, och den verkade uppskattad!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar