torsdag 2 maj 2013

Kullhagarna XC

Hittade många bilder från gårdagens 1Maj lopp här, lägger in två stycker som jag hittade på mig själv.


Ikväll har jag kört ett träningspass på Kullhagarna, lika som det finns Björkvallen XC så finns det även Kullhagarna XC som lämpar sig mer för kortare och ännu intensivare banvarv och intervallträning än Björkvallen. I år har jag lagt till en slinga som gör att jag får en mycket längre klättring med endel rötter och sten! Så idag satt jag snabbaste varvet på 6:49, förra året på den kortare banan var jag nog runt 5:30 på varven. Men det går iaf att kapa ner till under 6:30 på det här varvet. 

Nu tar jag en dags vila innan det är dags för långloppspremiären på Lördag, Dalslands Xc går av stapeln och  det ser jag verkligen fram emot! Ska bli skoj att köra långlopp igen! Det ryktas om över 1000höjdmeter på de 60km, vilket väll får anses som ganska bra på en svensk långloppsbana va? Jag har ingen superkoll på statistiken, men det rent spontant kändes det OK iaf!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar