torsdag 23 maj 2013

Uppdatering

Sen senast har jag varit iväg till Vägsjöfors och Abbas stugby för andra deltävlingen i Värmlandsserien. Jag och Kent åkte de 16milen som det är enkel resa dit efter jobbet i tisdagskväll och bara att komma till Abbas testcenter var ju värt resan. Har aldrig varit hos de eldsjälar som har en liten cykelbutik och massa cykelleder ute i ingenstans, intressant! Banan var en kort och enkel bana, inga svåra partier och inga direkta backar. Det låter ju inte så kul kanske? Men det fanns iaf vatten så det blev lite slirigt, och några spångar man fick hålla balansen på, och så om det är tävling så blir det ju jobbigt oavsett. Så det var bra allt! De lyssnade även på oss cyklister när vi påpekade att en av spångarna inte var riktigt okej, det åtgärdades innan start, superbra!!

Starten gick och jag kom långt efter fram tills vi svängde av, låg säkert som sjätte man där, men ett smartare vägval innan första spången gjorde att jag hamnade på en tredje plats, vilket jag låg på under första varvet, passerade sedan Johan och la mig tätt bakom Tobias, och passerade honom under andra eller ut på tredje varvet och utökade sedan in i mål där jag hade drygt en minut tillgodo. Totalt avverkade vi sju varv, och mina tog ca 34:55. Det var fint att få till andra raka vinsten i Värmlandsserien!


Onsdagen bjöd på en vilodag, idag torsdag har jag tränat på med monark innan frukost och lite övertidsjobb som avrundades med monark efter jobbet också. Nu ska jag duscha, sedan är det kväll.

Jag åker inte till Borlänge i år, inga andra tävlingar i Xc-cupen passar in i mitt schema och med Långa lugnet i Falun som tillkommit till i år, så känns denna helg som en helg jag inte behöver resa långt och tävla i dagarna 3, utan kan fokusera på en viktigare tävling nästa helg. Annars är ju Borlänge en riktigt trevlig och rolig helg att köra, ett väldigt bra arrangemang. Men med sprinten som man lagt in i år, så krävs det ännu en extra dag ifrån jobbet om man jämför med förra året. Lite synd..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar