lördag 22 juni 2013

Midsommar

Igår var det ju som bekant midsommar. Vi hade en lugn dag hemma där jag inledde dagen med 4 timmar distans med Anders, väldigt varmt väder, äckligt varmt nästan, men såklart skönt också. Speciellt med dagens pass i tankarna. Efter gårdagens runda så åt jag och Marie midsommarmat, jag gjorde en paj och tog det lugnt, åt allt vi åt utomhus som man ska göra när det är midsommar, och närmare bestämt på balkongen som man gör när man bor i lägenhet.

Idag hushåller vi i Maries familjs gamla familjestuga. Som ligger ca 10mil på Kristinehamn. Jag hade bestämt mig för att cykla hit och Marie ta bilen. Jag kom ca 15 min hemifrån, med riktigt bra humör, och tänkte det här ska bli gött och roligt! Efter de där 15min började regnet som sedan fortsatte hela vägen fram till stugan. Jag var riktigt kall och blöt när jag kom fram, och tanken på att bada i sjön för att bli ren såg jag fram emot väldigt mycket:). Men det gick det också och det kändes nästan varmt, men sen har jag varit kall i några timmar och har nu efter 3 timmar tinat upp! Härligt svenskt väder vi har med variationer från dag till dag. Nu är vi iaf i stugan, väldigt mysigt och lite som en dröm för mig! Tror det börjar spricka upp nu också, vilket grillen lär tycka om om det ska bli någon fart på den.

Stugan här kommer jag gilla och den lär vi besöka fler gånger, perfekt att cykla upp dit, och finns nog bra med möjligheter för fin cykling i skogen och uppför!

Rundan hit mätte exakt 10 mil hemifrån och tog ca 3:02 i rulltid, asfalt och grusvägar. Det var hyfsat bra fart på mig idag.

Strax utanför Kristinehamn åker armvärmarna på som skydd mot regnet.
Bara 30min kvar
Den moderna cykeltvätten!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar