fredag 28 juni 2013

Kvistmossvägen

Igårkväll efter jobbet när solen börjar visa sig efter en mulen dag så trampade jag till kvistmossvägen och körde mina sedvanliga intervaller inför tävling. Första gången jag körde denna backe med tävlingscykeln, och drog till med drygt 10sek bättre tid uppför än den bästa tid jag gjorde gör en månad sen, överraskande positivt! Andra intervallen så blev sista biten av vägen blockerad, likaså intervall 3 & 4. Det är avverkning i skogen och en lastbil som kom från ingenstans gjorde det omöjligt för mig att ta mig förbi, så de resterande blev drygt 30sek kortare. Men gav lite extra istället under den tiden! Kände inte alls igen mig på slutet där de tagit ner alla träd, första intervallen trodde jag på allvar att jag cyklat fel, trotts att jag kört där 100 gånger!

Idag vilar jag och nu är jag hemma på lunch, ser verkligen fram emot Ränneslättsturen i helgen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar