söndag 30 juni 2013

Ränneslättsturen -13

En kall och regnig morgon i Eksjö blev till en solig och fin dag när Ränneslättsturen skulle köras. Klockan 11 startade vi och då hade det började bli lite behagligare när vi rullade ut på dagens 78km roliga stigar! Ränneslättsturen är ett riktigt bra arrangemang, bra organisation med en mycket trevlig bana! Masterstarten blev också dammfri tack vare morgonens regn vilket är perfekt! Jag stod långt fram i starten, men vågar ännu inte riktigt ta för mig och faller därmed bakåt, ger inte riktigt järnet för att täppa de luckorna som blir framåt. Skärpning på det. Därefter har det gått bra hela dagen, efter ca 20km så kom jag in i mitt flow och har kört bra och ensam. Så det har varit mycket slitjobb då jag aldrig direkt hamnade med någon som jag hittade ett samarbete med. Km rullade på, langningen vi Christer fungerade perfekt vid Bjälmen*2, tusen tack! Därefter tog Marie över langningen vid Skidstugan och det fungerade också perfekt:), tack älskling! Hon har även tagit alla bilder som kommer här nere. Har varit en riktigt trevlig dag, och skönt att regnet höll sig undan från tävlingen. Jag körde in på en tid strax under 3 timmar, 2:57 och på en 18onde plats i elitklassen och 21a totalt.

Startfält
Jag och August
Wengelin drog längsta strået i spurten mot Darvell

Fredrik Eriksson
Jesper körde starkt idag och spurtade mot Johan 
Och jag som spurtar in ensam då jag skakade av mig ett gäng H30 och H40 åkare på fälten in mot målområdet
Det känns som om långloppscupen har fått sig ett lyft i år tycker jag, väldigt bra organisation och information nu med den nya hemsidan, speakers på varje tävling och mycket folk och publik. Jättekul, även så känns elitklassen lite bredare tycker jag, riktigt kul! Nu laddar vi om för Mörksuggejakten och Vidablick nästa söndag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar