söndag 28 juli 2013

Engelbrektsturen

Dagens race blev ju alltbra slitsamt tycker jag. Start kl 11 och en riktigt varm luft som stod stilla, skulle bli härliga 80km. Starten rullade på och till min glädje var det väldigt kort masterstart, och den gick bara rakt fram om jag minns rätt, inte hundra nervösa svängar. Så det var en helt okej start. La upp en annan taktik än jag brukar vilket fungerade bra. Låg länge med och körde med en snabb klunga, tyvärr splittrade vi denna vid bergsprisets markering och jag kom då i den bakre, men hade gått på rött länge och det märktes mot slutet. Så avslutningen körde jag med två cyklotekare, som tillsammans jagade upp tempot ännu mer på slutet vilket jag inte orkade följa med på in i mål, utan fick se ryggtavlan på dem när vi passerade målportalen. Jag är nöjd med dagens tävling, tyckte benen kändes lite trötta innan, och har tränat ganska hårt i veckan. Så en 18onde plats är jag nöjd med, dessutom några snabba landsvägscyklister med i resultatlistan! Det är en fin tävling som lilla Norberg anordnar, langningen med Christers hjälp fungerade klanderfritt idag, tack!

Strax efter målgång, lagom tills jag skulle äta min mat, så slog magvärkdeluxe till och jag fick inte i mig någon mat, och var inte så sugen på att sitta i bilen hem, med magen som en tidsinställd bomb... Blev en dryg hemresa, och runt 17 fick jag i mig något. Nu har det vänt och jag tror magen börjar stabilisera sig igen. Skönt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar