torsdag 10 oktober 2013

Dagarna går

Nu rullar vardagen på i ett skönt hösttempo. Mestadels plugg, några timmars jobb i veckan och spontan träning som jag känner för. Hade en plan att pendla till och från universitetet under hösten, men det verkar vara en omöjlig ekvation att lösa med vart man kan få ha förvaring av ombyte/skor och svettkläder. Så den planen ligger på hyllan igen. Jag hann med en dag då jag pendlade fram och tillbaka, när jag kom fram i måndags svettig och fin, så var skåpet jag hade förvarat mina grejer i ifrån fredagen uppklippt och jag hade inga ombyteskläder där.. Fick leta reda på dem, för någonstans fanns dem ju. Så vandrade omkring i skolan och kunde tillslut hämta det hos vaktmästaren. Sen efter föreläsningen cyklade jag hem, det var min pendlingskarriär. Nu blir det bil och buss till skolan i fortsättningen.

I helgen funderar jag på att ta en sväng runt min långloppsbana, någon förmiddag, gärna lördag om någon vill följa med. Tänkt hastighet på en ganska stökig bana runt 23 km/h och drygt 75 km.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar