torsdag 26 december 2013

Festive 500, 317 km

DEL 1:
En dag utan regn idag, äntligen! Var riktigt skönt då jag rullade iväg innan det ljusnat och det var uppehåll. Uppehållet höll i sig. Planen med idag var att passera 300 km totalt. Det lyckades jag med mina dryga 120 km på 5 timmar. Totalt nu har jag cyklat 317 km och man kan säga att del 1 nu är avklarat. Planen var att samla mycket under juldagarna för att sen avsluta antagligen under de två sista dagarna för året och utmaningen. Klämmer gärna in något mer pass också, men ska även hinna att besöka gymmet. Men att jag lagt upp det så här är för att min syster med familj kommit hit för att besöka oss och då vill man ju hinna med att träffa dem också! Som vi nu hunnit med hela eftermiddagen, imorgon blir det Karlstad.

Rundan idag var 120 km runt kristinehamn. Började över Niklasdamm, körde förbi hultet och ut via kväggeshyttan. Fortsatte därifrån över Rönningen och vidare mot Bodalen där jag passerade E18 och körde mot Björneborg. Körde mot Skogagården där jag träffade på Marie som var ute på sin distansrunda, vi checkade läget med varann och skildes åt då jag fortsatte över Hult, stakvägen och över Sättra och hem! Rundan blev riktigt bra, benen kändes helt okej och snittet var runt 25 med Mtb och halvsura vägar. En bra dag! 
Trevligt att se solen över trädtopparna!
Hade sällskap av min skugga idag som tog Rulle på mig, men jag fick chans till revansch och tog rulle på några ställen också.


Finns en statistik på strava ifrån Rapha utmaningen, om hur man ligger till i antal cyklade km. Bland svenskarna ligger jag på 4/89 plats, och totalt 254 av 17645. Men som sagt, nu kommer det rasa under ett par dagar. Hoppas på en rolig avslutning, med lite frusna stigar hade varit kul!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar