tisdag 24 december 2013

Hjulafton och Rapha 500 festive

Idag är det julafton. Jag och Marie stannar hemma i Kristinehamn denna jul så med inga resdagar har jag tänkt att jag ska försöka klämma in Raphas 500 Km mellan jul och nyår. Så jag börjar idag så får vi se hur det går. Jag hade önskat att det var enbart kallgrader och fruset i backen med snö uppe på. Men istället visar de regn och marken är tung och blöt. Så det är risk att bli både kall och blöt uppifrån, underifrån och inifrån. Jag tar inte lätt på det, och det blir en utmaning. Min plan är att försöka samla många kilometer de tre första dagarna. Sedan kommer min storasyster med familj på besök i 3-4 dagar, så då blir det mindre cyklat. Sen får jag avsluta med de två sista dagarna för året och för utmaningen.

Rapha 500 Festive är en utmaning som Rapha har tillsammans med strava. Så jag kommer logga min rundor här och om utmaningen kan man läsa här. Blev ju intresserad av det här när Öijer var med och vann utmaningen för något år sedan. För i utmaningen så ligger ju även en tävling och gömmer sig. Man ska dela sitt äventyr på sociala medier på något sätt. Med ord eller bild eller hur man kan tänka sig göra det. Jag kommer dela lite här och där, alltså här och twitter och instagram. Det är knappt 25500 st som har anmält sig till utmaningen.

Tänkte ge mig ut på första passet om ca en timme, nu är det mörkt och lite blåsigt och regnet stänker lite lätt. Hoppas det håller sig så här och inte följer prognosen, för då borde det regna mera.

God Jul!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar