onsdag 12 februari 2014

Bodyattack och Grit plyo

Igår hade jag en bra träningsdag då jag körde styrka på gymmet på förmiddagen och avrundade med spinning på kvällen med Kristinehamns cykelklubb. Idag på skolan hade vi träning på schemat, gruppträning stod det. Så jag hade reserverat mig för att ut och springa ikväll när jag kom hem om jag inte kände mig nöjd. Men nu i efterhand, jag blev väldigt nöjd! Fick slita järnet och det var skitjobbigt. En del av jobbigheten var säkert från gårdagens styrka, men ändå hade det varit riktigt bra träning. Mycket hopp och spänst, mycket annorlunda benträning för min del. Lär känna det överallt imorgon.

Sprintfinalen i herrarnas sprint igår var det häftigaste jag sett på länge, ännu häftigare var det att se intervjun med Emil Jönsson efteråt, så känslosamt och jag rös när har berättade om sina känslor ifrån loppet och innan. Vilket pokerface och mental styrka han måste haft innan start, iaf vad vi fick se på tv:n. När han gick/skuttade ut till finalen fick jag intrycket av att han skulle vinna. Så värd medaljen sett på det stora hela!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar