söndag 9 februari 2014

Träning

Igår var jag och Marie på uppstartsmöte med nya klubben i stan. Kristinehamns cykelklubb. Det var ett intressant och inspirerande möte, och känns bra inför året tycker jag! Från klubbens sida så verkar man ha många bra ideér och man jobbar hårt, så för den cykelintresserade i stan så kan det löna sig att gå med och få vara med på ett hörn!

Idag har jag tränat på monarken, styrkeintervaller med 6.5 Kp och kadens på ca 56, låg mellan 55-58 på intervallerna. Skapligt jobbigt och det är riktigt svettframkallande när det går tungt, på något sätt känns det som om man med en högre kadens fläktar runt mer luft som kan kyla, men det lär ju bara vara inbillning, för jag sitter ju still på samma ställe oavsett hur fort jag trampar. Eller om hjärnan tror att man cyklar utomhus och det går tungt, och för att svalka kroppen när fartvinden är låg så ökar svettproduktionen. Klarade av intervallerna med nöd och näppe.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar