söndag 4 maj 2014

Göteborgsgirot

Efter en natt på Jordhammars herrgård där jag sov gott så träffade jag på ägaren på morgonen. Hon misstänkte att jag skulle iväg på ett sportevent och jag förklarade att det var idag Göteborgsgirot som lockade, och att det igår varit Dalslands xc i Bengtsfors. Det visade sig att hon och hennes kille delade mitt intresse för MTB och motion i övrigt. De hade också kört Dalslands xc dagen innan, och jag fick förklarat för mig att dem på herrgården även arrangerar en MTB-tävling av annan sort i mitten av september. Det verkade vara ett upplägg likt Åre AIM-challange. Cyklingen var mer teknisk än vad som erbjöds på Dalslands xc. Så är det någon som läser bloggen och är intresserad av en sådan tävling, klicka in på länken ovan och ta kontakt med dem angående deras tävling!

Väl framme i Göteborg tog det ju en stund att irra runt och hitta parkering, hitta nummerlappar o.s.v. det är ju så när det är något i storstan, allt är så stort och svårt. Men jag hann även få lite tid i startfållan att stå och vara social, vilket var trevligt! Masterstarten rullade ut genom Göteborg i en mäktig och farlig fart. Det var inte någon masterstart, utan frifart från början med detta upplägg. Farligt. Men sen när banan började, då började det roliga. Göteborgsgirots bana är verkligen riktigt fin, roliga singletracks och roliga branta uppförsbackar och svängiga utförslöpor. Roligt mest hela tiden! Idag tog mitt roliga slut med ca 6 km kvar till mål, då jag fick en pyspunka. Skumpatronen tätade inte riktigt först, utan fick stanna två gånger till efter och pumpa med en pump. Men nu verkar det ha slutit tätt efter en bilfärd hem. Benen vaknade efter ca 10 km, och det började kännas bra tyckte jag. Punktering händer, bara hoppas det blir få av dem i år.
Emil linde fortsätter visa fin form och följde upp 1 maj segern med en seger även idag, grattis!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar