torsdag 22 maj 2014

Hett

Nu är det riktigt hett här och i stora delar av landet. Var 28 grader i skuggan när jag begav mig ut på cykeln för att köra två full farts varv runt Björkvallen xc banan, och avsluta med ett lugnare varv åt det aviga hållet. Idag gick det snabbt och ett nytt PB var på sin plats, kändes riktigt skönt och fick äntligen lite bra flyt på första stigpartiet som vara i drygt 6 minuter. Har haft dåligt flyt där de senaste gånger jag kört. Har man väl fått till farten där så är chanserna goda att man gör en bra tid. Enligt strava så skulle jag ännu kunna kapa ungefär 10-20 sekunder i sista backen för att få ned tiden ännu mer.

Efter passet så mötte jag upp de i klubben som skulle köra intervaller på Kullhagarna. Jag körde med i deras uppvärmningsvarv för att kolla av att jag har koll på hur den nya banan som görs i ordning går. Jag har full koll!

När jag stack ut på mitt pass hade jag precis sett Tobias Ludvigsson crascha riktigt otäckt på Girot och fick flygas till sjukhuset, nu har man fått reda på att han har riktigt ont i ben och rygg men ingenting brutet. Riktigt skönt att det gick så bra, för vurpan såg riktigt otäck ut....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar