lördag 3 maj 2014

Seger Dalslands xc

Idag var det dags för långloppet i Bengtfors, Dalslands xc. Loppet mäter dryga 60km då de hade förlängt lite i år, lockade 850 deltagare totalt och är cykelvasaseedande. Förra året kom jag på en fin andra plats, i år lyckades jag putsa till den till en finare första plats! Jag rullade ifrån Kristinehamn vid 7 imorse, hämtade upp Anders almhed som så vänligt ville assistera mig idag, tusen tack. Han är även fotograf till de flesta bilderna nedan. Kom fram 2 timmar senare och gjorde i ordning för start kl 11. Det var en riktigt bra och samlad start då vi på främre leden hade snackat ihop oss om att vi tar det lugnt och sansat då det var upplagt för kaosartad start så som banan var lagd. Vi rullade på snabbt ut ifrån Bengtfors och vidare runt. Vi var 7 st under de första 15 km, sedan vart det lucka mellan mig, Donald och Markus och de fyra övriga som fick ett försprång. Jag ville inte riktigt ge mig där och lyckades kapa den luckan, och då blev vi 5 st kvar som hade fint samarbete in till målrakan. Jag lyckades splittra upp fältet lite en kort stund när det blev singeltrack mot slutet. Tillslut blev det jag, Johan fryksenius och David Kangas som spurtade om det, de andra två i klungan "norrmännen" körde i parklassen. Det vart jämnt. Jag tre sekunder före Johan och Johan en sekund före David. Vi lyckades sätta nytt banrekord också vilket var skoj!
Golfen jag fått låna av Skoglöfs bil i Kristinehamn!
startfållan, roligt att se Tobbe på cykeln igen!
start
Klungan
Tagga för spurt!
Tagga ännu mera för spurt!
Prispallen!

Nu hänger jag på ett vandrarhem neråt Göteborg då det ska gasas Göteborgsgirot imorgon! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar