onsdag 7 maj 2014

Värmlandsserien

Igårkväll var det dags att kicka igång årets Värmlandsserie. Forshaga stod för tävling 1, och vädret var 4 grader och regn. Hade regnat hela dagen och fortsatte under kvällen. Kan jämföras med Karlstads cyclocross tävling i höstas förutom att det nu var maj och mtbcyklar... Banan består mycket av rötter och stenhällar, men en rolig bana är det. Vid starten stod vi inklämda på ett trångt ställe och blev stillastående en stund där, har nog aldrig frusit så mycket inför en start. Ordentligt kallt. När starten väl gick så var jag inte så alert utan fastnade lite längre bak i fältet, och tog några stigar innan jag kunde köra på, men då var det redan försent att göra något åt dagens starkaste Johan Fryksenius, och även Mikael Hallberg. Så jag fick ligga och stressa Håkan Evertsson igår, innan jag passerade honom och körde i mål på en ensam tredjeplats. Vart ganska avslaget race från min sida, lite mer horn i pannan hade behövts igår redan ifrån start.

Nu har jag en riktigt skitig cykel att ta hand om, men ni kan ju alltid kolla in ett litet kort klipp ifrån gårdagens uppvärmning. Ber om ursäkt för regnet på linsen, men det återspeglar väl gårdagen ganska bra, ska ju inte försköna verkligheten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar