tisdag 10 juni 2014

MTB Gotland, Gotland Bike Battle

Under semesterveckan på Gotland så cyklade jag lite lagom. Körde ett långpass från Rone in till Visby och körde runt på lite stigar där som Gotland Bike Battle gick på under sin tid det fanns. Hade med filmkameran och filmade lite som jag klippt ihop. Passade även på att efteråt köra en timme med brorsorna som är färska nybörjare på MTB cykling och behövde lite stigtips.



Gotland Bike Battle var en tävling som var uppdelad i specialsträckor likt en rallytävling. Man körde under två dagar och ungefär 5 sträckor per dag, sedan räknades det ihop en totaltid och en vinnare korades. Jag körde tävlingen 2009 och 2010 då som motionär. Jag tyckte tävlingen var annorlunda och i ett roligt format!
De stora namnen under den tävlingen var då Mikael (Salomonsson) Flockhart och Ola Hellström. Tävlingen tog sedan en paus och kom inte tillbaka. Varför vet jag inte, men den låg på samma helg som sedan cykelvasan växte fram på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar