måndag 30 juni 2014

Ränneslättsturen med bilder

Så här glad och trevlig var jag under de sista 500 meterna av de 78000 metern som tävlingen är.
Då hade jag även hunnit med att hälsa på hejande barn samt att göra high five med tre stycken barn som stod och hejade på ute längs med banan. Gäller att insupa energi från alla positiva runt omkring.
Ränneslättsturen ja, sjukt rolig bana kan vi börja med att bocka av. Starten gick och jag stod där jag brukar stå på Ränneslättsturen, allra längst fram, i hopp om att kunna vara bra med från början. Men sjönk som en sten i fältet under masterstarten och fick det lite väl långsamt på de första stigarna. Höll mig lugn och hittade aldrig mitt tempo riktigt under första halvan av loppet. När vi lämnat andra langningen vid Bjälmen och gick ut på ett underbart stigavsnitt med massor av fin stig och inslag av en teknikbana så hittade jag min fart från dagen. Det kraschades utifrån Bjälmen vilket jag lyckades undvika. Samtidigt la jag in växel till och fick komma in först på de ovannämnda stigarna och fick gasa som jag ville. Då lämnade jag sällskap för resten av tävlingen och fick köra ensam resten av racet när det då återstod 35 km. Förstod att jag var ordentligt jagad och kunde vid några enstaka tillfällen se att det var ett gäng som jagade på bakifrån. Men därifrån att vi lämnade Bjälmen så är jag riktigt nöjd med mitt lopp, då funkade allt och jag var stark som jag vet att jag kan vara. Men överlag med tävlingen, inte så nöjd. Det slutade med en 17:e plats, men jag hade ju riktigt kul idag! Banan höll fint trots allt regn senaste dygnet. Men det var mer så att det regnet behövdes för att göra en rolig bana, den blev inte sämre eller dålig av det. Marie var med ner och har skött langning och fotografering, tack för det älskling! Langningen gick riktigt bra, flaskan satt som ett smäck i handen.






















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar