onsdag 18 juni 2014

Värmlandsserien Kristinehamn film och bild

Något som blivit rutin är ju en kort film ifrån banorna för värmlandsserien, här är Kristinehamns bidrag.
Den banan i serien som är uppmarkerad likt en Vm bana med heldragna band.


Körde två uppvärmningsvarv och kunde konstatera att man kunde ligga på lite mer än jag brukar, men då med en ökad risk för att glida omkull i kurvorna. Var nära ett par gånger men höll mig på hjul hela racet. Jag lyckades med att ta starten och sedan var det Håkan som försökte hålla hjul det första varvet, han hade inte riktigt kontakt och fick slita. Han klev sedan av då han blivit yr. Han har varit sjuk för någon vecka sedan, och var säkert ännu något efterspel av det. Tyvärr saknade jag mina värsta konkurrenter igår. Fryksenius hade trasig cykel, Hallberg var i Spanien och Berg kom inte ifrån jobbet. Berg var inbjuden för race, men han har ju inget i seriesammanställningen att göra då han är en Almbyit. Men igår gick det bra, och jag lyckades få till en bra tävling och lyckades ta ut mig ordentligt utan att vara jagad. Så det var bra!

Klubben hade gjort ett riktigt topparrangemang och banan var snabb och fin! Mina varvtider borde ha snittat på ca 9:12 enligt min uträkning exkl "startloop".

Några egobilder på mig som Anders Almhed har tagit





Marie var där och tittade på och fotade lite här är hennes bilder





























Inga kommentarer:

Skicka en kommentar