fredag 22 augusti 2014

Nyfikendistans

Idag var det ju dagen efter regnkaosöversvämningsdagen igår. Igår hade jag personligen inte själv märkt något av det, förutom att vi ska koka vårat vatten innan vi dricker av det. Den rekommendationen verkar kvarstå i ett par dagar till. Så idag styrde jag cykeln på en distansrunda och ja det har hänt grejer i stan och ännu är inte faran helt över. När jag stod ute i Ölme som har drabbats hårt så fick jag söka skydd i  10 minuter för att det kom en riktig ordentlig skur även då. Hade många skurar på mig under den första timmen, sen klingade de av samtidigt som jag styrde mer söderöver. Mitt mål att ta mig till Niklasdamm idag misslyckades. Dels för att jag inte ville passera några avspärrningar samt att jag inte ville passera några naturliga avspärrningar heller såsom en halvmeter med vatten i typ 30 meter. Så det blev lite stigar och fortsatt grusvägar söderöver. Även där blött på stigarna, cyklade med en stigfors. Idag var det bara att gilla läget med att bli blöt, skulle bli svårt att undvika. När den blötaste skuren kom redan innan första timmen passerats så var det nära att jag avbröt. Medan jag styrde hemåt så gick tankarna från att avbryta till att bara gå in och byta kläder, sen till att sitta på monarken istället men det slutade med att jag hoppade över hemma och fortsatte min runda. Torkade ju successivt när det var uppehåll. Fick ihop mina 4 timmar och är nöjd med det.

Promenadstråket ut mot Gustavsvik

Ölme
Karlslund
Regnskydd
Spjutbäcken

E18

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar