fredag 14 november 2014

Morgonträning

Imorse var jag på gymmet ombytt och redo för styrka 06:15. Planen igårkväll kl 21:30 var egentligen att vara där vid den tiden men iförd badbyxor, men jag fick för mig att kolla öppettiderna där på kvällen och såg då att det var ingen idé att vara där så tidigt med badbyxor så det fick bli gym istället. Men det passade mig bra och jag gillar verkligen att träna tidigt på morgonen, och speciellt den träningen som är alternativ, gym, simning, löpning. Under nästa vecka när min träningsperiod börjar igen så kommer det säkert finnas lite monark inlagt på några morgnar, men det är inte lika charmigt för där kommer ju prestationstänket fram och då blir det jobbigare helt plötsligt. Men inför säsongen 2013 körde jag mycket monark på morgonen och då gillade jag det, så ska försöka hitta tillbaka till det tänket.

Igårkväll var jag och klasskamrat och gjorde vår första observation på praktiken. Vi observerade en karateträning inom stilen Kyokushinkai. Intressant att få inblick i något man är helt ovetandes om!

Nu sitter jag med datorn och bör försöka skriva på min examinationsuppgift, känner att jag står lite still där just nu och klurar på mitt upplägg av uppgiften. Det löser sig nog och en början är ju att börja någonstans.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar