måndag 29 december 2014

Rapha 2014 avbockad

Har varit enbart fina dagar under årets Rapha, man har flera gånger tänkt att jag älskar detta bikelife!
Sista etappen av Rapha festive 500 klarades av idag, hade knappt 100 Km att cykla och gjorde då dryga 100 Km. Idag var det runt 12 minus när jag stack ut, men med mera fuktighet i luften, så det kändes minst lika kallt som igår, kanske värre! Startade i mörkret och lampan la av när jag som bäst behövde den när jag kommit utanför stan. Tror det var kölden som gjorde det, eller tåget som passerade samtidigt. Efter en timme cyklat idag så stod snittet på 19.7 km/h, här anade jag att det blir en dryg dag. Lyckades jobba upp snittet till 22.8 vilket är ungefär där det legat alla dagar jag kört Rapha. En vecka innan kunde jag inte tro att det skulle bli dessa temperaturer och den utmaning som de för med sig. Känns riktigt gött att ha det avklarat nu och till och med med två dagar till godo! Ska ju jobba heldag imorgon, så om det blir någon cykling på nyårsafton blir det bara om jag känner för det och tiden finns. Känner mig väldigt nöjd över att ha gjort Rapha winteredition!
En frostig stolpe
Har under alla dessa dagar tänkt att sista dagen ska jag fira med att fika under passet, antingen med varm glögg eller kaffe. Idag blev det kaffe och en smarrig winforceenergipack!
Dagens runda.

Nu ska jag ta bilen och hämta mina två småsystrar vid bussen som kommer spendera ett par dagar här och bland annat fira nyår. Härligt!

2 kommentarer: