onsdag 14 januari 2015

Distansen där misären uteblev?

Stack iväg imorse kl 08 med målet att möta upp Håkan Evertsson som skulle möta upp mig på östra sidan om sjön Möckeln. Den sidan av Karlskoga kallar jag för västra Örebro, eller utkanten av Örebro. Redan på vägen ut ur Kristinehamn fick mina aningar rätt om att det kunde bli en total misär idag. Det var blött och isigt, gärna vatten uppepå isen och så världens sidvind där jag trodde att det var den som skulle bli största problemet. Höll mig på hjul fram till Björneborgsvägen som är en större väg och mestadels var den bar, men det fanns is och snö här med. Under klättringen upp till Björneborg blev det bäcksvart och ett ymnigt snöväder tog vid som i kombinationen med vinden blev en av de värsta snöstormarna sedan jag flyttade från Gotland och gick i land i Sverige. Det blev lite kämpigt fram till Degerfors där det slutade storma och sprack upp och blev nästan sol. Så här hade snövägarna övergått till slask istället. Sen mötte jag Håkan och efter vi passerat hans hus så var det mestadels jättefina snötäckta vägar med fin fint väder! Vid 5 km innan Kristinehamn kom slasket igen och vattnet under ifrån skvätte. Det blev ett väldigt fint pass summa summarum, kul med sällskap. Men blev ordentligt blöt under snöfallet som kom tidigt, samt inifrån, så väl hemma var jag ganska kall och stod i duschen rekordlänge för denna vinter. Inte ens under Raphas -15/-20 grader så var jag så kall när jag kom hem, idag var det 0 grader och över. Intressant.



Nu ska jag skriva någon sida till mitt skolarbete!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar