måndag 13 april 2015

Östgötaloppet

Körde min första landsvägstävling i elitklass igår då det sadlades för en en blåsig tävling på Östgötaslätten. Klass 1 varning för blåst och blåst var det. Med min landsvägsovana och destomer ovana att köra i kantvind så blev jag avhängd ganska snabbt, strax innan borensberg. Låg helt ok i mitten av den stora klungan men var helt felplacerad ut på ett ordentligt kantvindsparti och lyckades inte pressa mig in i den långa svans som kom farandes på vänster sida. Försökte hänga på i slutet av den, men det sprack upp allt mer. Sen blev det lite körning med övriga avhängda och fick träna kantvindskörning då under lite mindre hetsiga förhållanden. Tillbaka vid borensberg så sällskapade jag med Micke Johansson ifrån Hymer och skönt att cykla med någon man känner till från Mtb tävlandet. En nyttig erfarenhet för mig och bitvis kände jag mig stark. Kul att tävlingspremiären är avklarad!

Resultatlistan är ett mysterium.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar