tisdag 28 april 2015

Värmlandsserien landsväg

Var iväg till Karlstad för premiären av Värmlandsserien landsväg. En bana på gamla Karlstads flygfält och det var raka vägar med konsvängar där man körde samma väg tillbaka. Ett varv på ca 2,5 km och 10 varv med öppna spjäll.

Märker min ovana med landsvägscykling och hade problem att hålla upp farten i de snabba kurvorna som blev på en sådan här bana, samt att jag hellre ligger själv och mal på än att försöka få till ett stelt samarbete med någon som inte riktigt vill. Missade när dagens trio fick lucka och de skapade en lucka på 200 m ungefär som höll sig alla varven. Jag hade skoj och fick garanterat ett bra träningspass som var tanken med dagen. En fjärdeplats blev det också då en i trion craschade bort sig i en kurva och jag agerat spurtuppdrag åt killen bakom mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar