onsdag 6 maj 2015

Vårpremiären och V-serien

Följde upp Lidingöloppet med ett landsvägslopp i skattkärr dagen efter. En kort variant på 80km men då går det undan istället. Vi var 4 st som gillade idén med att attackera och försöka skapa utbrytningar hela racet medan klungan behagligt låg kvar bakom oss och svarade på alla attacker. Jag hade några hundra meter vid några tillfällen men alldeles för svår dag för att klara av att behålla dem. Mot slutet så kom vi loss 6 st och det kändes skönt. Vi kunde få till ett gött samarbete. In mot mål så kom jag fyra. Ingen bra karaktär på banans avslutning för min del. Men ruggigt nöjd med dagen ändå. En rolig dag med dryga 40 km/h.

Igårkväll stod regnet verkligen i backen och det var premiär för värmlandsserien. Karlskoga stod för lerkalaset med en rolig och säker bana. Racet blev lugnt för min del då Hallberg punkade efter start och evertsson missade att ta min rygg. Så jag fick sladda runt själv i leran.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar