söndag 14 juni 2015

Västerås XC

Äntligen fint och varmt väder så familjen kunde följa med på tävling!
 Igår gjorde jag XCO-premiär för i år och det var ju förbaskat roligt! Västerås bjöd på tävling i liten skala men med riktigt rolig bana. Han provköra banan två varv och konstaterade att det fanns många olika spåralternativ, inte bara där det bjöds på a, b eller c spår utan ganska brett snitslat över huvudtaget. Körde alla A-spår på träningen men när det var rejsdags så valde jag B på det första partiet. Mycket för att jag var ganska långsam i starten och ville inte att jag skulle fastna bakom någon där. Så på B-spåret hade jag fri fart. Just där fortsatte jag sedan med B-spåret. Startade som sagt riktigt segt och kände mig starkare för varje varv. Efter två varv passerade jag Ville och hade andraplatsen efter Nils. På sista av fem varv fick jag reda på att jag var cirka 35 sekunder bakom, vilket jag åt upp på hela sista varvet och hade fått syn på Nils när vi närmade oss mål. På slutet tog jag in snabbt men det räckte inte riktigt hela vägen, då han vann spurten. Vi fick dela sekund enligt resultatlistan iaf. Det var riktigt skoj att köra i Västerås, en stökig och bra bana med lagom svårigheter. Krävde lite koncentration men aldrig något som kändes oroligt.
Ut på tredje varvet.

Nils etta, jag tog med mig Nils på andraplatsen också och så Ville på tredje.
Kul att ha med Marie och Nils på tävling, Marie hann till och med att langa åt mig. Efteråt passade vi på att äta och spendera tid på Ikea i Västerås. Behövs när man flyttat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar