söndag 9 augusti 2015

Finnmarksturen med bilder

Försökte mig på Finnmarksturen idag och det gick ju vägen och inte som de senaste två åren då jag brutit innan första vätskekontrollen. Men det gick inte vägen på ett bra sätt. Hängde med bra i startbacken och sen tappade jag för mycket utför, kom långt bak och blev allmänt less. Gnetade på själv på cykelvägarna in mot Ludvika. Hamnade i en klunga sedan som körde ifatt mig innehållandes en hög med H-30 och H-40 åkare. Körde med dem tills Daniel Brengdahl kom ifatt mig efter sina cykelbekymmer och jag satte mig på hjul och tände till. Det var en välbehövlig tändvätska för mig idag och gav mig massor med energi för de kvarstående milen som återstod. Det var tungt idag och jag är inte alls nöjd med min 22a plats i elit. Dock nöjd att jag kom i mål... Missade andra langningen också, men det påverkade inte mig så hårt då den var ganska sent i tävlingen när det återstod 18 km som är ganska snälla. Langningsmissen var mitt fel, jag var inte sugen på att tappa fart och rygg så jag fick gilla läget. Tack Anders Almhed som langat och servat mig idag, ni hittar även fler bilder på hans facebook. Bilderna nedan är ifrån honom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar