söndag 6 september 2015

Besvikelsen på Bockstensturen

Så var också årets roligaste lopp kört. Älskar Bockstensturen med sina stigar, backar och längden på loppet. Inramningen med fästningen och Varberg är inte så dålig den heller. Jag hade som målsättning att komma topp-10 som jag gjort de senaste åren, men visste att det kunde bli svårt med mina sommarförkylningar som avlöst sig en efter en. Tog det lugnare i starten än jag brukar här och låg lite längre bak, lite för långt bak när vi kom ut på åkervägarna och började känna mig stressad. Men väl ute på asfalten igen så kunde jag avancera upp till täten. I andra lite längre backen hade jag ett val att gå med täten i deras lite för jobbiga tempo eller lägga mig mer med andra klungan. Jag var bekväm och la mig med andraklungan som sedan höll ihop till Åkulla. Där lyckades jag få en ganska ordentlig lucka till den gruppen och allt kändes ju verkligen tipptopp. Låg själv väldigt länge och det kändes mer som ett distanspass. När vi kom ned till ett avsnitt med lite ouppmärkta spänger så missar jag i ett spårval och slår runt framåt och får lite stresspåslag. Kort därefter är andraklungan ifatt mig och jag hade inte trott att de skulle lyckas komma som hel grupp, utan räknat med att en eller två skulle komma. Så lite tråkigt satt jag nu med i en ganska stor andraklunga och där fortsatte jag lite otaktiskt att göra det mesta dragjobbet. Vi kom in i skogen och jag missar i en halkig uppförsbacke och hoppar av, ungefär då så kände jag en trötthet i benen som även spred sig till resten av kroppen. Släppte gruppen och hade 30 outhärdliga kilometer kvar nu..... Var glad att Sebastian Olsson kom ifatt mig precis ut till åkervägarna som leder en tillbaka mot Varberg, fick ta han hjul en bit innan jag inte orkade hänga på honom heller. Även Anders Eriksson kom ifatt mig mot slutet som jag tappade en placering till.

Besviken över att missa topp-10 och att inte orka gå på hela vägen, inte likt mig alls. Men uppladdningen har inte varit optimal denna säsong och detta hoppas jag blev en bra genomkörare till nästa helg och Långlopps-SM.

I övrigt har ju hela helgen varit perfekt med en minisemester med familjen nere i Varberg!

Har inte hittat några bilder, men Christer som hjälpte mig med langningen tog en bild innan start iaf.
Den guldiga caddyn i bakgrunden som lånats av Skoglöfs Bil, perfekt för att inrymma en semesterpackning med barnstol, barnvagn, cykel med tillhörande packning. Guld värt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar