onsdag 9 mars 2016

När sjukstugan lämnar huset..

Söndagskvällen förvandlades snabbt ifrån att sitta på konsert till att komma hem och torka spyor. Ibland går det snabbt. Min syster och tillika barnvakten ringde och sa att det kommit kräk när Nils somnat, trodde först det är sånt som händer i samband med hostning. Men det stod klart snabbt att vi fått påhälsning av magsjukan. Den drabbade även Marie samma natt och nu har det varit några dagar med sjukstuga här hemma. Igår kände man dock vändningen och det är väldigt skönt när man känner att energi börjar komma tillbaka, och alla handdukar och lakan bli tvättade och fräscha igen. En skön känsla. Jag verkar ha klarat mig denna gång, vilket är väldigt skönt. Enklare om någon i hushållet är frisk och kan greja på som vanligt, dock har jag varit riktigt trött. Tog mig ner i källaren igår och fick till ett pass som stärkte energin i min kropp en hel del. Omotiverad och oinspirerad klev jag på ett pass med 6 st lågkadensfyror efter mycket velande. Det blev iaf 6 stycken på ca 340 W och det kändes alldeles lagom igår på alla sätt. Inte jobbigt utan bara stärkande. Nu hoppas vi att sjukstugan lämnat oss för denna gång.

Nu sitter jag och pluggar och väntar på att få göra en testintervju med en klasskamrat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar