lördag 16 april 2016

Vinterträningen är över


Denna vinterträningsperiod är över då jag körde sista dagen idag. Imorgon är det resdag. Jag började min träning första december och det har gått snabbt sedan dess. Började med en uppstyrd och planerad träning, men märkte ganska tidigt att planera dagarna i förväg vad som ska tränas funkar inte i ett livspussel där det svänger ständigt. Efter någon vecka insåg jag att det bästa här att ha en plan i huvudet och sedan vara sjukt flexibel. Mår kroppen bra så har jag kört på mer, inte haft fulla viloveckor om det inte behövts, utan gått mycket på känsla.

Denna vecka var tanken en mängdvecka och en del distans. Blev inte riktigt så mycket jag tänkt från början då jag velat ha över 20 timmar. Jag har fått ihop lite drygt 16 timmar, räknar jag dock med förra lördagens keps så närmar jag mig lite ytterligare, samt med inblandning av mer intensitet. Men jag har kört några pass under veckan av dessa 16 timmar med intervallinslag istället för ren distans.

Igår hade jag en fantastisk runda på östra Gotland, soligt och sjukt fin terräng. Jag fick därmed en ny favorit på Gotland, tidigare var ju hällarna runt Visby, men det här var bättre! En blandning mellan hällarna och mörksuggejaktsterräng (tallskog och sand). Idag körde jag intervaller och utforskning runt Lojstaslott, kultur och träning på samma gång!

Veckan på Gotland har varit riktigt bra, dock har hela veckan omringats av en maginfluensa som började i måndagskväll hos Nils, och sedan varit lite till och från under flera dagar, som sedan även spred sig vidare inom familjen. Så lite avslaget har det varit, inte kunnat träffa alla i familjen som det var tänkt m.m. Imorgon är det dags att åka hem igen, båten går på morgonkvisten.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar