torsdag 22 september 2016

Crosscrosscross

Cross hela veckan lång. Har kört korta pass denna vecka, under timmen. Har gjort en liten crossbana i närheten och cirkulerat på den några varv och finslipat teknik, eller finslipat kanske är överdrivet sagt men börja sätta mig in i crossandet igen. Det är såklart riktigt roligt och har gått helt okej tycker jag! Avstigning, löpning i backen, påhopp, skråkörning, tighta kurvor, småhopp med cykeln och springa i trappor med cykeln. Allt ska sitta. Får inte glömma att jag har tränat starter också.

Nu har jag precis sett de första varven av crossvegas, men känner mig lite trött och kommer inte se resten nu utan gå i säng.

Sista arbetsdagen imorgon och sedan stundar premiärhelgen för cxpokalen som är årets cup, samt SWEcup och UCI-klassad tävling i Göteborg på söndag. Blir en bra helg! Dock risk för att den blir för torr då det känns som det regnat sparsamt i Sverige det senaste. Men vi får se på lördag vad de hittat på i Slottsskogen. Banan där är oavsett torrt eller lerigt väldigt rolig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar