torsdag 13 oktober 2016

Punktering

Gårdagens crosspass var tänkt fyra varv på min bana. Kom ett halvt varv, innan en punktering på bakre tubdäcket var ett faktum. Tur att det skedde på partiet på banan som är närmast hem. Så jag kunde efterlikna en tävlingssituation och springa hem och slänga på reservhjulet och sen gasa vidare så jag fick ihop mina fyra varv. Promenaden hem var ca 0,5 km vilket kan vara detsamma på tävling. På vägen hem hann jag ju fundera och till och med bestämma mig för att köra resten på monarken eftersom jag hade lite tidspress. Men väl hemma så ändrade jag mig och blev nöjd i slutändan. Träning så specifikt som möjligt är ju den bästa träningen.

Idag har det varit ett gympass och VAB. Ett tidigt gympass innan frukost och det är nog så mina pass kommer se ut under träningssäsongen. Har inte gymmat sedan i maj, och det har nog aldrig gått så länge utan gym tror jag. Kände mig inte alls stark och har skjutit på detta pass länge. Skönt att det blev av. Nils insjuknade så snart han kommit till förskolan och jag fick ett samtal om en trött kille med 40 graders feber. Så jag fick cykla och hämta honom och sen har vi mest vilat i sängen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar